woensdag 19 februari 2014

Analogue Life: Mijn collectie - deel 2

Een tijdje geleden kon je in deze post het eerste deel van mijn collectie aanschouwen. Hier alweer deel twee!



Dit is mijn polaroid camera. LIEFDE voor polaroids. Minder liefde voor de peperdure cassettes die voor dit model überhaupt niet meer te krijgen zijn. Toen ik hem kreeg zaten er nog 3 cassettes in maar die waren zó oud dat de foto's die er uit kwamen helemaal geel waren.



Dit is mijn Agfa Clack, gekregen van mijn tante die hem had gevonden op haar stoffige zolder. Don't you just love stoffige zolders? Dit is een midden formaat camera die 6X9 foto's schiet en waar je dus andere rolletjes voor nodig hebt dan de standaard 35mm. Ik heb nog geen resultaat aangezien mijn rolletje nog steeds niet vol is. En is dit groene hoesje niet kek?



Dit is een Pentax die ik voor een prikkie heb kunnen scoren. En met een prikkie bedoel ik dan ook echt een prikkie; €1,-. Dé koop van het jaar! ..Dacht ik. Helaas kwam ik er achter dat hij het niet doet omdat de wind-lever (het spoel-wieltje) ontbreekt. Gelukkig bestaat er nog zoiets als Ebay waar je losse onderdelen kan kopen. Eens kijken of ik hem binnenkort kan fixen.


Leuk zijn ze hé? Heb jij onlangs ook analoge camera's van stoffige zolders getoverd?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten