maandag 27 januari 2014

Analogue Life: Where it all began

Voor diegene die wel eens fotograferen zal dit magische gevoel bekend voorkomen; kijken naar dat ene pareltje waarvan je nooit had durven dromen dat het ooit zó mooi zou lukken.

Daar is mijn liefde voor analoog fotograferen echt mee begonnen. Hoewel het mij al wel geinig leek was ik nog niet volledig overtuigd van mezelf. Ik ging het doen met het idee dat het vast een opvlieging zou zijn die vanzelf weer over zou waaien. Toen ik de afdrukken van mijn eerste fotorolletje echter in handen kreeg zat er zo'n pareltje bij. Sterker nog; ik durf zelfs wel te stellen dat dit de mooiste foto is die ik tot nu toe geschoten heb.

Berlijn 2010 ©
 
Dit is hem dan! Gemaakt met mijn Diana Mini in Berlijn op een brug. Het zijn 2 foto's half over elkaar 'geschoven'; een double exposure. De eerste foto is op de brug over het spoor, vervolgens het rolletje iets doorgedraaid en daarna een foto van de lucht met wolken gemaakt. Doordat de laag met de wolken doorzichtig is geeft het dat mooie dromerige effect. Wie heeft er nog filters van instagram nodig?
 
 
To be continued!

1 opmerking:

  1. Ja tof is dat double exposure! Bij mij is dat per ongeluk ook één keer gelukt (: Ben benieuwd naar de 'to be continued'.

    BeantwoordenVerwijderen